Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer Artikel 3 – Toepasselijkheid

Artikel 4 – Het aanbod Artikel 5 – De overeenkomst Artikel 6 – De prijs

Artikel 7 – Betaling

Artikel 8 – Algemene verplichtingen ondernemer

Artikel 9- Algemene verplichtingen klant, inspectie en klachten Artikel 10- Ontbinding

Artikel 11 – Levering en uitvoering

Artikel 12 – Duur, opzegging en verlenging Artikel 13 – Eigendom, eigendomsvoorbehoud Artikel 14 – Garantie

Artikel 15 – Aansprakelijkheid Artikel 16 – Overmacht

Artikel 17 – Toepasselijk recht en geschillen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de klant producten, en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de klant of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  5. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of (toegang tot) diensten op afstand aan klanten aanbiedt;
  6. Overeenkomst: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand. Deze algemene voorwaarden zijn op de overeenkomst van toepassing;
  7. Product: de door de ondernemer geleverde geleverde apparatuur (zoals BHV-Knop en gateways/basisstations) en/of applicaties en/of diensten;
  8. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat de klant en de ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

X-Guard B.V.

Amarilstraat 20

7554 TV Hengelo

Telefoonnummer: 088 126 12 12

E-mailadres: info@x-guard.nl

KvK-nummer: 06081323

Btw-identificatienummer: NL805375259B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en de klant.
  2. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede lid van overeenkomstige toepassing en kan de klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product of de dienst aan de klant de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    1. contactgegevens van de ondernemer waar de klant met klachten terecht kan;
    2. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    3. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product of dienst; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – De prijs

  1. Wijzigingen in kostprijsverhogende factoren die zich na het aangaan van de overeenkomst voordoen, zullen door de ondernemer mogen worden doorberekend aan de klant.
  2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn in Euro’s en exclusief btw.
  3. De ondernemer is gerechtigd jaarlijks en één keer per jaar – een en ander afhankelijk van de duur van de overeenkomst – een inflatiecorrectie toe te passen op basis van wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de Consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (waarbij 2015=100), zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek. De gewijzigde prijs wordt berekend volgens de formule: de gewijzigde prijs is gelijk aan de geldende prijs op de wijzigingsdatum, vermenigvuldigd met het indexcijfer van de kalendermaand die ligt vier kalendermaanden voor de kalendermaand waarin de prijs wordt aangepast, gedeeld door het indexcijfer van de kalendermaand die ligt zestien kalendermaanden voor de kalendermaand waarin de prijs wordt aangepast.

Artikel 7 – Betaling

  1. Onverminderd het bepaalde in lid 2 van dit artikel zal de klant de haar in rekening gebrachte bedragen binnen de op de factuur aangegeven betalingstermijn aan de ondernemer betalen. Alle betalingen zullen op een door de ondernemer aan te wijzen giro- of bankrekeningnummer worden voldaan.
  2. Het staat de ondernemer te allen tijde vrij om in afwijking van het in lid 2 van dit artikel gestelde te factureren en/of om, alvorens (verder) te presteren, van de klant te eisen dat (gedeeltelijk) vooruitbetaling van de overeengekomen bedragen plaatsvindt of dat de klant een deugdelijke zekerheid stelt, ter hoogte van de bedragen die de ondernemer, al dan niet opeisbaar, op grond van de overeenkomst van de klant heeft of zal hebben te vorderen, zulks ter beoordeling van de ondernemer.
  3. Alle aan de klant in rekening gebrachte bedragen moeten zonder korting of inhouding worden voldaan. De klant is niet bevoegd tot verrekening. De klant heeft verder niet het recht om enige betalingsverplichting jegens de ondernemer op te schorten. Vragen over de factuur schorten de betalingsverplichting van de klant eveneens niet op.
  4. Door het enkel verstrijken van een betalingstermijn is de klant in verzuim. In dat geval zijn alle vorderingen, uit welke hoofde ook, van de ondernemer op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  5. De klant is, zonder nadere ingebrekestelling, over alle bedragen die niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn zijn betaald, vanaf die dag een vertragingsrente verschuldigd van de op dat moment geldende wettelijke (handels)rente vermeerderd met 5%.
  6. Indien de klant jegens de ondernemer in verzuim is, is hij verplicht de ondernemer de gemaakte buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten volledig te vergoeden.
  7. Indien de ondernemer, nadat de klant in verzuim is, betalingsherinneringen of andere verzoeken tot betaling aan de klant richt, doen deze niet af aan het bepaalde in de leden 4, 5 en 6.
  8. Ieder bedrag dat de ondernemer van de klant ontvangt, zal allereerst strekken tot voldoening van die vorderingen die de ondernemer op de klant mocht hebben ten aanzien van welke de ondernemer niet een eigendomsvoorbehoud heeft gemaakt c.q. dit eigendomsvoorbehoud niet (meer) geldend kan maken. Daarna zal ieder bedrag dat de ondernemer van de klant ontvangt allereerst strekken ter voldoening van alle eventueel verschuldigde rente, schade en kosten.

Artikel 8 – Algemene verplichtingen ondernemer

  1. De ondernemer zal zich naar beste inzicht en vermogen inspannen om de overeenkomst overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren, een en ander op grond van de op dat moment bekende stand van de wetenschap; de reikwijdte van de verplichtingen van de ondernemer is afhankelijk van het bepaalde in de overeenkomst en voorts van eigen verantwoordelijkheden c.q. verplichtingen van de klant c.q. van de door of namens de klant ingeschakelde derden.
  2. De ondernemer is verplicht datgene te doen wat naar de aard van de overeenkomst door de wet, de eisen van redelijkheid en billijkheid of het gebruik wordt gevorderd.
  3. De ondernemer zorgt ervoor dat zij op de hoogte is van de voor de uitvoering van de overeenkomst van belang zijnde wettelijke voorschriften en beschikkingen van overheidswege, alsmede van voorschriften en regelgeving van bijzondere aard, waaronder doch niet uitsluitend begrepen privacyregelgeving en regelgeving c.q. vereisten op het gebied van (bescherming van) databeheer. Indien en voor zover uit de in de vorige zin bedoelde voorschriften c.q. regelgeving verplichtingen voor de ondernemer voortvloeien, zal zij deze nakomen. De ondernemer is gehouden de aan haar bekendgemaakte gegevens met zodanige zorgvuldigheid te omgeven als door het vertrouwelijke karakter daarvan wordt vereist, een en ander in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze zorgvuldigheid houdt onder meer in, dat op zodanige wijze in bewaring en opslag van gegevens wordt voorzien, dat onbevoegde derden daarvan redelijkerwijs geen kennis kunnen nemen. De ondernemer is voorts verplicht tot strikte geheimhouding van al hetgeen dat haar bij het aangaan en de uitvoering van de overeenkomst bekend is geworden, tenzij de wet zich hiertegen verzet. De geheimhoudingsplicht strekt zich ook uit tot de identiteit van de klant. De ondernemer legt deze geheimhoudingsplicht ook op aan het eigen personeel en aan door haar ingeschakelde derden. De geheimhoudingsplicht blijft onverminderd voortbestaan na opschorting van de uitvoering van de overeenkomst of beëindiging van de overeenkomst.

Artikel 9 – Algemene verplichtingen klant, inspectie en klachten

  1. De klant is verplicht de ondernemer schriftelijk en binnen bekwame tijd te waarschuwen, indien hij een tekortkoming van de ondernemer daadwerkelijk heeft opgemerkt of zich daarvan bewust moet zijn geweest. Eventuele klachten moeten uiterlijk binnen 8 dagen na ontvangst van het product aangetekend schriftelijk aan de ondernemer worden gemeld.
  2. Gebreken die redelijkerwijs niet binnen de in artikel 9.1. gestelde termijn hadden kunnen worden geconstateerd, moeten onverwijld na constatering aangetekend schriftelijk aan de ondernemer worden gemeld.
  3. De klant is verplicht om onverwijld na constatering van het gebrek het gebrekkige product aan de ondernemer toe te sturen.
  4. Indien de klant tijdig, correct en naar het oordeel van de ondernemer terecht klaagt over gebreken aan het product, is de daaruit voor de ondernemer voortvloeiende aansprakelijkheid beperkt tot de in artikel 15.6. omschreven verplichting, met inachtneming van de overige bepalingen van artikel 15.
  5. De klant is verplicht:
    1. De status van het functioneren van de door de ondernemer geleverde producten en/of de overeengekomen diensten aan de hand van het online dashboard te controleren;
    2. Het zendvermogen van de geleverde gateways te controleren (de ondernemer heeft ten aanzien van het zendvermogen slechts een indicatie afgegeven waaraan de klant geen rechten aan kan ontlenen);
    3. Zelf voor configuratie en implementatie van de geleverde producten en/of de overeengekomen diensten zorg te dragen;
    4. Zelf zorg te dragen voor updates van de BHV-Knop;
    5. Op eigen risico en zelf zorg te dragen voor montage van de BHV-Knop en gateway.
    6. Het is de klant niet toegestaan om:
      • De Simkaart in de gateway te verwijderen;
      • De gateway te resetten.

Artikel 10 – Ontbinding

  1. Indien de klant of de ondernemer in gebreke blijft aan haar verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen, dan is de andere partij, onverminderd hetgeen daaromtrent in de overeenkomst is bepaald, gerechtigd de overeenkomst door middel van een aangetekend schrijven buitengerechtelijk te ontbinden. De ontbinding zal pas plaatsvinden nadat de in gebreke gestelde partij schriftelijk in gebreke is gesteld en een redelijke termijn is geboden om de tekortkoming op te heffen.
  2. Voorts is de ene partij gerechtigd, zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling zal zijn vereist, de overeenkomst door middel van een aangetekend schrijven buitengerechtelijk en met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien:
    • De andere partij (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of aan deze partij (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
    • De andere partij zijn eigen faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard;
    • De onderneming van de andere partij wordt geliquideerd of gestaakt.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de klant betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de klant of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duur, opzegging en verlenging

  1. Duur en opzegging:
    • Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de klant (indien deze handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit) na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten. Voor de klant die handelt voor doeleinden binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit is een opzegtermijn van één jaar van toepassing.
  2. Verlenging:
    • Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, wordt stilzwijgend verlengd of vernieuwd voor dezelfde bepaalde duur.

Artikel 13 – Eigendom, eigendomsvoorbehoud

  1. Aanbiedingen en specificaties blijven eigendom van de ondernemer.
  2. Niet tegenstaande feitelijk levering van producten door de ondernemer gaat de eigendom van de producten pas over op de klant nadat deze al hetgeen hij krachtens enige overeenkomst aan de ondernemer verschuldigd is of zal worden, volledig heeft voldaan.

Artikel 14 – Garantie

  1. De ondernemer staat jegens de klant ervoor in dat het product beantwoordt aan alle wettelijke vereisten en aan hetgeen ter zake is overeengekomen gedurende de looptijd van de overeenkomst, mits normaal en zorgvuldig gebruikt, alle voor dit gebruik gegeven (mondelinge) instructies en eigen verantwoordelijkheden en verplichtingen stipt en volledig door de klant worden nagekomen en onverminderd het bepaalde in artikel 14.3. Op de door de ondernemer geleverde BHV-Knop heeft de klant recht op garantie zolang het abonnement loopt. Op de door de ondernemer overige geleverde producten is een garantietermijn van twee jaar na aflevering van toepassing.
  2. Op voorwaarde dat tijdig, correct en overeenkomstig de bepaling van artikel 9 is geklaagd en genoegzaam is aangetoond dat het product niet beantwoordt aan hetgeen terzake is overeengekomen, heeft de ondernemer de keus hetzij het niet-deugdelijk product te vervangen, hetzij dit te (doen) laten repareren. Door voldoening aan een van de hierboven genoemde prestaties is de ondernemer terzake van haar verplichtingen volledig gekweten.
  3. In de volgende omstandigheden rusten op de ondernemer in géén geval de in artikel 14.2. omschreven verplichtingen:
    • indien de klant niet binnen 8 dagen na constatering van het gebrek dit aangetekend schriftelijk aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt;
    • indien gebreken aan het product het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik of verzuim aan de zijde van de klant;
    • indien het product niet wordt gebruikt in overeenstemming met de bestemming daarvan;
    • indien de klant op hemzelf rustende verantwoordelijkheden of verplichtingen ten aanzien van het product niet is nagekomen;
    • indien een gebrek is ontstaan als gevolg van een door de klant zelf gebruikt product;
    • de klant in strijd heeft gehandeld met de in artikel 9 genoemde verplichtingen.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

  1. Indien de ondernemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in dit artikel is geregeld.
  2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor enige schade, van welke aard dan ook, die (mede) het gevolg is van het niet juist, niet tijdig of niet volledig nakomen door de klant van verplichtingen rustend op de klant op grond van de overeenkomst of deze algemene voorwaarden.
  3. De ondernemer is voorts niet aansprakelijk voor schade die (mede) veroorzaakt is door het niet juist, niet tijdig of niet volledig opvolgen door de klant van instructies en adviezen van de ondernemer of door haar ingeschakelde derden.
  4. De totale aansprakelijkheid van de ondernemer wegens een aantoonbare toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst of uit enige andere hoofde, is in alle gevallen beperkt tot de vergoeding van de door de klant dientengevolge geleden directe materiële schade.
  5. De ondernemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen, doch niet uitsluitend, bedrijfsschade, gevolgschade, winstderving en/of stagnatieschade, gemiste besparingen en schade door verlies, vernietiging of verminking van gegevens.
  6. Indien de ondernemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei (directe) schade, dan is die aansprakelijkheid van de ondernemer in elk geval beperkt tot herleveren van de betreffende producten danwel tot restitutie van de door de klant betaalde koopprijs.
  7. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van de ondernemer gelden niet indien de schade aantoonbaar is te wijten aan opzet of grove schuld van de ondernemer.
  8. Indien en voor zover de klant enig aan de overeenkomst verbonden risico heeft verzekerd, is hij gehouden eventuele schade onder die verzekering te vorderen en de ondernemer te vrijwaren voor verhaalsaanspraken van de verzekeraar.
  9. Het bepaalde in dit artikel alsmede alle andere beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid genoemd in deze algemene voorwaarden gelden mede ten gunste van alle (rechts)personen waarvan de ondernemer zich bij de uitvoering van de overeenkomst bedient.
  10. De klant is steeds aansprakelijk voor schade aan en verlies van aan haar onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten.

Artikel 16 – Overmacht

  1. De ondernemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop de ondernemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor de ondernemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen. In dit kader geldt als overmacht de situatie waarin buiten de macht van de ondernemer het netwerk en/of de telefoonverbinding en/of de internetverbinding waarvan de klant gebruikmaakt niet meer (voldoende) werkt en de situatie waarin de leverancier van hardware c.q. de provider van de klant updates plaatst en/of noodzakelijke updates en/of besturingssystemen niet (meer) onderhoudt, een en ander met als gevolg dat het systeem van de ondernemer niet meer werkt c.q. niet naar behoren functioneert.
  3. De ondernemer is gerechtigd gedurende de periode dat overmacht voortduurt haar verplichtingen uit de overeenkomst op te schorten.
  4. Indien de overmachtsituatie langer dan zes (6) maanden voortduurt, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voorzover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij. In een dergelijk geval is de klant echter wel nog steeds verplicht de door haar bestelde en reeds geproduceerde producten af te nemen en betaling daarvan te voldoen, alsmede de reeds in haar bezit zijnde doch niet betaalde producten te voldoen.
  5. Partijen zullen elkaar zo spoedig mogelijk van een (dreigende) overmachtsituatie op de hoogte stellen.

Artikel 17 – Toepasselijk recht en geschillen

  1. Deze algemene voorwaarden en de offertes en overeenkomsten waarop zij van toepassing zijn verklaard, worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht.
  2. Alle geschillen, ook die welke slechts door één van de partijen als zodanig worden beschouwd, die mochten ontstaan naar aanleiding van een uitgebrachte offerte dan wel een overeenkomst, dan wel deze algemene voorwaarden, worden voorgelegd aan de krachtens de wet bevoegde (gewone) rechter in het arrondissement van de plaats van vestiging van de ondernemer.
  3. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden in strijd mocht zijn met enig dwingend rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door de ondernemer vast te stellen rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling. Voor het overige blijven de algemene voorwaarden in stand.

Algemene voorwaarden BHV-Knop.nl 28 september 2023

Menu
Probeer gratis
Bekijk webshop
Besteloverzicht
Er zijn nog geen producten toegevoegd.